Rok 2020 był wielką rewolucją dla całej branży e-commerce. W krótkim czasie wielu odbiorców przeniosło część swoich tradycyjnych zakupów do kanału online. Wymagało to od większości firm dostosowania logistyki i sposobu pakowania do nowej rzeczywistości.
Dla dynamicznego rozwoju e-commerce inwestycje w nowoczesne rozwiązania zmierzające do optymalizacji logistyki, to strategiczne decyzje. Firmy, które stawiają na spersonalizowane opakowania przemysłowe mogą zwiększyć swój sukces w handlu elektronicznym.
Pandemia koronawirusa i niezbędny dystans społeczny były bezprecedensowym impulsem dla handlu elektronicznego. Wielkość biznesu w handlu elektronicznym na całym świecie osiągnęła poziomy, których nie spodziewano się osiągnąć do 2025 r. według publikacji Roi Revolution. Tą trwałą zmianę widać w bardzo wielu krajach. W Polsce, ponad 30% konsumentów twierdzi, że po kryzysie będzie kupować więcej w Internecie.
Ten wzrost popytu i rozwój strategii e-commerce wymaga od firm głębokiej zmiany w zakresie logistyki. Aby dostosować się do tych zmian, tworzone są nowe formaty opakowań przemysłowych. Aby umożliwić bezpieczną wysyłkę towarów, powinno one spełniać określone warunki:
Optymalizacja logistyki staje się zatem nieuniknionym procesem, który nie tylko pozwala firmom poprawić ich wyniki (unikać marnotrawstwa, obniżyć koszty wysyłki itp.), ale jest także okazją do poprawy doświadczeń konsumentów.
Podsumowując, firmy stają przed wyzwaniem znalezienia odpowiedniego modelu logistycznego, dostosowania opakowań do swoich produktów i trasy, którą będą transportowane oraz stworzenia wydajnych procesów, w tym polityki zwrotów.
Przeczytaj również: Rozwój sektora e‑commerce w Polsce.
Nowe wymagania konsumentów oraz wymagania wielkich przedsiębiorstw logistycznych t.j. Amazon zmuszają firmy do przekształcenia swojej strategii e-commerce. W tym kontekście niestandardowe opakowania przemysłowe nabierają nowego znaczenia, podkreślając wygodę rozwiązań ad hoc, takich jak opakowania z pianek szyte na miarę firmy Knauf Industries.
Spersonalizowane opakowania wykraczają daleko poza zwykłą funkcję brandingu: przeprowadzamy analizę potrzeb naszego Klienta i projektujemy opakowania tak, aby jak najlepiej chroniły przewożony towar, były zoptymalizowane pod względem kosztów i były zgodne z wszystkimi przepisami.
Krótko mówiąc, jest to decyzja dotycząca strategii e-commerce, która generuje wartość dodaną dla firmy i jej klientów. W ten sposób każda firma może dostosować swoje rozwiązania logistyczne i opakowaniowe do konkretnej rzeczywistości, z którą się mierzy: od zmniejszenia wskaźnika uszkodzeń do optymalizacji opakowań Frustration Free firmy Amazon do wysyłki towarów (w wielu krajach w których działamy nasi klienci współpracują z Amazonem).
Spójrzmy na 3 podstawowe wytyczne do projektowania opakowań niestandardowych, którymi kierują się nasi inżynierowie:
Opakowania przemysłowe na zamówienie Knauf Industries są odpowiedzią na potrzeby firm w zakresie przeprojektowania ich strategii e-commerce i pakowania. W procesie rozwoju opakowań wspólnie z naszymi klientami badamy, jaki rodzaj opakowania najlepiej odpowiada ich potrzebom.
W Knauf Industries projektujemy opakowania przemysłowe, ściśle dostosowane do Twoich potrzeb. Chroń swoje produkty w sposób skuteczny i zrównoważony. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.