Opakowania personalizowane w strategii e‑commerce

e-commerce, logistyka, opakowania
1 sierpnia 2021
projektowanie komponentów

Rok 2020 był wielką rewolucją dla całej branży e-commerce. W krótkim czasie wielu odbiorców przeniosło część swoich tradycyjnych zakupów do kanału online. Wymagało to od większości firm dostosowania logistyki i sposobu pakowania do nowej rzeczywistości.

Dla dynamicznego rozwoju e-commerce inwestycje w nowoczesne rozwiązania zmierzające do optymalizacji logistyki, to strategiczne decyzje. Firmy, które stawiają na spersonalizowane opakowania przemysłowe mogą zwiększyć swój sukces w handlu elektronicznym.

Strategia e-commerce: rewolucja i rozwój sektora

Pandemia koronawirusa i niezbędny dystans społeczny były bezprecedensowym impulsem dla handlu elektronicznego. Wielkość biznesu w handlu elektronicznym na całym świecie osiągnęła poziomy, których nie spodziewano się osiągnąć do 2025 r. według publikacji Roi Revolution. Tą trwałą zmianę widać w bardzo wielu krajach. W Polsce, ponad 30% konsumentów twierdzi, że po kryzysie będzie kupować więcej w Internecie.
Ten wzrost popytu i rozwój strategii e-commerce wymaga od firm głębokiej zmiany w zakresie logistyki. Aby dostosować się do tych zmian, tworzone są nowe formaty opakowań przemysłowych. Aby umożliwić bezpieczną wysyłkę towarów, powinno one spełniać określone warunki:

  •  Opakowania przemysłowe powinny być wydajne i spełniać funkcję ochronną. Należy unikać marnotrawstwa, zminimalizować wskaźnik uszkodzeń, aby dostarczyć produkt do klientów w idealnym stanie.
  • Dostosowane do kryteriów i standardów jakości dużych dystrybutorów, np. takich jak Amazon i jego program Frustration Free.
  •  Spełniać funkcję wizerunkową, a doświadczenie takie jak rozpakowywanie produktu (unboxing) powinno przekraczać oczekiwania klienta końcowego.
  •  Nadające się do recyklingu.
  • Dopasowane do procesów logistycznych (dostosowane do układania w stos i łatwego przewożenia).

opakowanie styropianowe Knauf

Optymalizacja logistyki staje się zatem nieuniknionym procesem, który nie tylko pozwala firmom poprawić ich wyniki (unikać marnotrawstwa, obniżyć koszty wysyłki itp.), ale jest także okazją do poprawy doświadczeń konsumentów.

Podsumowując, firmy stają przed wyzwaniem znalezienia odpowiedniego modelu logistycznego, dostosowania opakowań do swoich produktów i trasy, którą będą transportowane oraz stworzenia wydajnych procesów, w tym polityki zwrotów.

 

 

Niestandardowe opakowania dla twojej strategii e-commerce

Nowe wymagania konsumentów oraz wymagania wielkich przedsiębiorstw logistycznych t.j. Amazon zmuszają firmy do przekształcenia swojej strategii e-commerce. W tym kontekście niestandardowe opakowania przemysłowe nabierają nowego znaczenia, podkreślając wygodę rozwiązań ad hoc, takich jak opakowania z pianek szyte na miarę firmy Knauf Industries.

Spersonalizowane opakowania wykraczają daleko poza zwykłą funkcję brandingu: przeprowadzamy analizę potrzeb naszego Klienta i projektujemy opakowania tak, aby jak najlepiej chroniły przewożony towar, były zoptymalizowane pod względem kosztów i były zgodne z wszystkimi przepisami.

Krótko mówiąc, jest to decyzja dotycząca strategii e-commerce, która generuje wartość dodaną dla firmy i jej klientów. W ten sposób każda firma może dostosować swoje rozwiązania logistyczne i opakowaniowe do konkretnej rzeczywistości, z którą się mierzy: od zmniejszenia wskaźnika uszkodzeń do optymalizacji opakowań Frustration Free firmy Amazon do wysyłki towarów (w wielu krajach w których działamy nasi klienci współpracują z Amazonem).

Projektowanie opakowań – wytyczne

Spójrzmy na 3 podstawowe wytyczne do projektowania opakowań niestandardowych, którymi kierują się nasi inżynierowie:

  1.  Możliwość układania w stos i paletyzowania
    Układanie w stos i paletyzacja opakowań przemysłowych umożliwia właściwe wykorzystanie przestrzeni magazynowej i transportowej, czyniąc procesy bardziej wydajnymi i ekonomicznymi. Ponadto, paletyzacja oznacza bezpieczniejszy i bardziej rygorystyczny transport, co uniemożliwia przewoźnikom lub innym zaangażowanym osobom podejmowanie decyzji w trakcie procesu, które mogłyby zaszkodzić bezpieczeństwu przesyłek.
  2. Odporność na wilgoć i wahania temperatury
    Wilgoć i ekstremalne temperatury powodują poważne uszkodzenia towarów. Dotyczy to zwłaszcza transportu towarów wrażliwych, które wymagają specjalnego opakowania dla produktów spożywczych i farmaceutycznych. Dlatego do transportu tego typu towarów wykorzystywane są opakowania wykonane z odpornych materiałów, takich jak EPP lub EPS. Zapewniają odpowiednią termoizolację, a także zgodność z określonymi przepisami obowiązującymi w niektórych sektorach. (Zobacz: opakowania izotermiczne do transportu szczepionek.)
  3. Amortyzacja wstrząsów
    Według Packaging Digest nawet 11% towarów, które docierają do centrów dystrybucyjnych, ma jakiś rodzaj uszkodzeń powstałych podczas transportu. Odpowiednie opakowania przemysłowe muszą zapewniać wystarczającą ochronę przed uderzeniami i wstrząsami w transporcie, ponieważ takie zdarzenia mogą spowodować znaczne straty.

Niestandardowe opakowania przemysłowe z knauf industries

Opakowania przemysłowe na zamówienie Knauf Industries są odpowiedzią na potrzeby firm w zakresie przeprojektowania ich strategii e-commerce i pakowania. W procesie rozwoju opakowań wspólnie z naszymi klientami badamy, jaki rodzaj opakowania najlepiej odpowiada ich potrzebom.

W tym celu realizujemy następujące etapy:

  1.  Analiza
    Nasz zespół spotyka się z klientem, aby przeanalizować i zrozumieć, jakie potrzeby ma firma w zakresie opakowań: jakie są przepisy, które należy spełnić, specyficzne wyzwania systemu logistycznego, wytyczne w zakresie brandingu, strategia marketingowa.
  2. Diagnoza obszarów do poprawy
    W wyniku wspólnej analizy identyfikujemy obszary do poprawy. Nasza diagnoza może obejmować zoptymalizowany design opakowania dla poprawy efektu wizualnego, lepszą ergonomię, optymalizację kosztów oraz zmniejszony wskaźnik uszkodzeń.
  3.  Testowanie rozwiązań
    Projektujemy naszą propozycję opakowania, opracowując również odpowiedni prototyp dla każdego przypadku.
  4.  Produkcja opakowania
    Wspólnie wybieramy najlepsze rozwiązanie opakowaniowe, zawsze mając na uwadze wydajność i trwałość naszych propozycji. Po dostarczeniu finalnego opakowania oferujemy stałe wsparcie dla naszych klientów.

W Knauf Industries projektujemy opakowania przemysłowe, ściśle dostosowane do Twoich potrzeb. Chroń swoje produkty w sposób skuteczny i zrównoważony. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.

Zapoznaj się z pozostałymi aktualnościami

Proces logistyki zwrotnej i rola jaką w nim odgrywają opakowania zwrotne z EPP

23 sierpnia 2021

Logistyka zwrotna zwiększyła swoją popularność w ostatnich latach ze względu na kilka czynników, które stały się istotne we współczesnej gospodarce: zrównoważony rozwój, minimalizację […]

Jak zmniejszyć koszty logistyczne dzięki opakowaniu

20 sierpnia 2021

W kontekście globalnych i coraz bardziej konkurencyjnych rynków minimalizacja kosztów logistycznych coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Obniżenie kosztów i osiągnięcie dodatkowej marży w tym obszarze wiąże […]

Opakowania farmaceutyczne ze styropianu. Rozwiązania dedykowane dla branży

10 sierpnia 2021

Przewożenie leków z hurtowni do aptek to bardzo ważny proces, który musi przebiegać zgodnie z ustalonymi normami. Ważna jest zarówno temperatura, jak i opakowania, w których przewożone są środki […]

Wróć do aktualności